Werkwijze in Lockdown door het atelier schilderkunst Temse:
Alle opdrachten werden per mail aan de leerlingen doorgestuurd in een stappenplan.
De leerlingen krijgen drie keer per week feedback .
Hieronder een overzichtje van de opdrachten en een aantal resultaten.
Eerste jaar:
Leerlingen : Noor, Lieve, Peter
Titel opgave :” Oase van planten “.
Stap 1: Schets en maak een collage in verschillende plannen: voor – midden – achter durf vormen te vergroten, overlappen, af te snijden ..
Er is meer dan één werkelijkheid , gebruik je fantasie
Stap 2: In olieverf met de ” koude en warme kleuren ” naar een oplossing zoeken om diepte weer te geven.
Tweede jaar :
leerlingen: Jerina, Ilse, Luc, Hilde, Marijke, Sarah
Titel opgave: rommel je kast eens op!
Stap 1: schets en maak een collage van een complexe, chaotische opstelling ,en probeer alle details weg te laten, om te komen tot eenvoudige, gestileerde groepen van allerlei vormen.
Stap 2: maak gelijktijdig gebruik van het ” kwaliteitscontrast ” in een lagensysteem van veel verf.
Derde jaar
leerlingen: Ward, Nicole, Alida, Winny
Titel opgave: ” Spot een dier “
alles kan van fabeldier tot uw hond of kanarie…
Stap 1: schetsen
Stap 2: maak een materieschilderij
Vierde jaar en specialisatie:
Tania, Christien, Felix, Hedwig, Mariette, Inge
Van hen wordt verwacht een verdere zoektocht met voorbereidingen te maken naar hun eindproject, met een persoonlijke en authentieke invulling.